İstanbul Büyükşehir Belediyesi, işletmesi devam eden M7 Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro sınırına 104 ve 2025 yılında işletmeye açılacak olan M12 Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro çizgisine 40 yeni metro aracı temin edecek. Yeni metro araçlarıyla M7 Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro çizgisinde sefer sıklığı en ağır saatte 2 dakika, M12 Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro sınırında ise en ağır saatte 5 dakika aralıklarla gerçekleşecek.
YÜZDE 130 ARTACAK
İBB’den yapılan açıklamaya nazaran, Mecidiyeköy-Mahmutbey ortasını kapsayan M7 Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro sınırının birinci etabını 2020 yılının Ekim ayında, Mecidiyeköy-Yıldız ortasını kapsayan ikinci etabını 2023 yılı Ocak ayında tamamlayarak işletmeye açan İBB, mevcut 80 aracıyla en ağır saatte 4.5 dakikalık sefer aralığı ile hizmet veriyor. İmali devam eden son etap Kabataş-Yıldız’ın da açılması ile toplam 19 istasyonu da tamamlanacak olan 24,5 km uzunluğundaki M7 metro sınırı, toplam 184 araçla en ağır saatte 2 dakikalık sefer aralığı ile İstanbul’daki ulaşıma katkı sağlayacak. Böylece M7 Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro sınırının işletme kapasitesi yüzde 130 artırılmış olacak.
ÜMRANİYE-ATAŞEHİR-GÖZTEPE SINIRINA 40 YENİ ARAÇ
Nüfusu 1 milyon 600 bini aşan 3 ilçeyi tek hatta birbirine bağlayacak ‘Ümraniye-Ataşehir-Göztepe’ metrosu için İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) çalışmalarını sürdürüyor. 2025 yılında işletmeye açılacak olan M12 Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro çizgisi için bir yandan imal çalışmaları sürerken, başka yandan hatta hizmet verecek olan 40 yeni metro aracı da hazırlanıyor.
13 kilometrelik rota üzerinde bulunan 11 istasyonla, tek tarafta saatte 44 bin yolcuya hizmet verebilecek kapasiteye sahip olan sınırın, 23 dakikalık tek taraftaki seyahat müddetiyle en ağır saatte 5 dakikalık sefer aralığı ile hizmet vermesi planlanıyor.